fbpx

Korzyści rozwojowe i edukacyjne nauczania dzieci programowania

Programowanie szturmem wchodzi do szkół na całym świecie. Edukacyjne języki programowania mają w przeważającej większości formę graficzną lub tekstowo-graficzną. Do programowania wykorzystujemy w nich ograniczoną ilość instrukcji, które wybieramy z dostępnej biblioteki i układamy w logiczny ciąg tworząc program.

Programowanie szturmem wchodzi do szkół na całym świecie. Edukacyjne języki programowania mają w przeważającej większości formę graficzną lub tekstowo-graficzną. Do programowania wykorzystujemy w nich ograniczoną ilość instrukcji, które wybieramy z dostępnej biblioteki i układamy w logiczny ciąg tworząc program.

Programowanie staje się coraz bardziej istotną kompetencją, wkraczając powoli do katalogu umiejętności podstawowych – cyfrowa alfabetyzacja stawiana jest coraz częściej w jednym szeregu z takimi umiejętnościami jak np. czytanie pisanie. Badania sugerują, że nauka programowania wpływa korzystnie zarówno na możliwości poznawcze jak i umiejętności społeczne uczniów. Postępy notuje się w takich obszarach jak pamięć wzrokowa, zdolności poznawcze i umiejętności językowe. Uczniowie lepiej wiedzą jak się uczyć, co związane jest z rozwijaniem samokontroli i samodzielnego uczenia się. Podobnie istotna jest tu forma nauczania – dostosowana do wieku, najlepiej prowadzona w formie zabawy i powiązana z innymi aktywnościami rozwojowymi, takimi jak sztuka, matematyka czy czytanie.

Znajomość nawet podstaw programowania, otwiera nowe pole do ekspresji twórczej. Z tej przyczyny, odpowiednio stosowane, programowanie daje wymierne efekty w rozwijaniu kreatywności u dzieci. Rozwój kreatywności jest tym bardziej prawdopodobny im język programowania jest łatwiejszy do opanowania i im szersze daje możliwości. Pozytywny wpływ na rozwój twórczości i kreatywności ma także łączenie programowania z innymi zainteresowaniami dzieci, jak muzyka, film czy animacja.

Zapraszamy na warsztaty pokazowe programowania
https://mindcloudsiedlce.pl/pokazowe/

Wpis opracowany na podstawie artykułu
pani Oli Syrockiej – Curriculum Developer