Programowanie Game Studio

Programowanie Game Studio 10-13 lat

Programowanie Game Studio

Czego uczymy na tym kursie?

Na zajęciach uczestnicy tworzą własne gry przy pomocy różnorodnych narzędzi programistycznych – od obrazkowego języka Kodu, poprzez App Inventor (gry mobile) i Game Maker (programowanie tekstowe). Na koniec kursu pod okiem trenera realizują gry według własnego pomysłu. W trakcie realizacji własnych projektów uczą się podstaw składni prezentowanych języków, operują na zmiennych, debugują i przekształcają gotowy kod.

ikona gamepad do konsoli

Jak uczymy programowania własnych gier?

Na warsztatach z tworzenia gier dla dzieci, uczestnicy poznają prawidła game designu, podstawy grafiki komputerowej, tworzą własne projekty klasycznych gier komputerowych (platformówka, gra wyścigowa, gra akcji, gra na urządzenia mobilne, gra 3D). Zajęcia podzielone są na moduły wprowadzające różne języki programowania do tworzenia gier (od blokowych do tekstowych).

Żarówka

Jak przebiegają zajęcia z programowania?

Warsztaty z programowania dla dzieci realizujemy w trybie rocznym. Zajęcia odbywają się raz w tygodniu i trwają 1,5 godziny. Każde spotkanie to część wprowadzająca z zakresu tworzenia gier oraz ćwiczenia z poznawanego języka programowania (praca z podręcznikiem) oraz część praktyczna (realizacja własnych projektów gier pod okiem naszych instruktorów). Na zakończenie cyklu zajęć z programowania każde dziecko otrzymuje upominek i dyplom.

Znak

Dla kogo jest przeznaczony ten kurs?

Zajęcia z programowania gier przeznaczone są dla grupy kontynuującej poprzednie kursy MindCloud lub starszych dzieci (10-13 lat), które mają za sobą pierwsze doświadczenia z programowaniem (np. w języku Scratch). Dobrze, jeśli uczestnik zna podstawy języka angielskiego, chociaż nie jest to konieczne, aby zacząć naukę na tym poziomie kursu.

Game Studio – kurs tworzenia gier komputerowych dla młodych twórców

Przedstawiamy Game Studio – zaawansowany kurs programowania gier skierowany do młodzieży w wieku 10–13 lat, pragnącej rozwinąć swoje umiejętności tworzenia własnych produkcji interaktywnych i gier komputerowych. Kurs realizowany jest w MindCloud Siedlce, w niewielkich grupach, co pozwala na indywidualne wsparcie dla każdego uczestnika. Zajęcia odbywają się raz w tygodniu, trwają 90 minut i obejmują pełen cykl edukacyjny od projektu po publikację gry mindcloudsiedlce.pl+5mindcloudsiedlce.pl+5mindcloudsiedlce.pl+5mindcloudsiedlce.plmindcloudsiedlce.pl.

Na kursie Game Studio dzieci uczą się nie tylko logiki i struktury kodu, ale również projektowania rozgrywki, zasad game designu oraz podstaw grafiki komputerowej. Wykorzystując różnorodne narzędzia programistyczne – od blokowych środowisk typu Kodu, poprzez Game Maker, aż po tekstowe języki, uczestnicy zdobywają wszechstronne umiejętności. To prawdziwe laboratorium twórcze, w którym każde dziecko realizuje własny pomysł na grę – platformówkę, grę wyścigową, czy prostą zręcznościówkę.

W drugiej fazie kursu wprowadzamy Python dla dzieci – lekki i intuicyjny język tekstowy, który świetnie sprawdza się nie tylko przy tworzeniu prostych gier, lecz także w zastosowaniach edukacyjnych. Dzieci piszą skrypty, manipulują zmiennymi, debugują i testują działanie kodu, jednocześnie ucząc się analitycznego podejścia do problemów. W tej części kursu rozwijają się nie tylko umiejętności techniczne, ale również cierpliwość, dokładność oraz kreatywność.

Kurs Game Studio stanowi naturalne rozwinięcie wcześniejszych zajęć – takich jak „Podstawy programowania” lub „Programowanie zaawansowane” – i oferuje uczestnikom możliwość tworzenia bardziej rozbudowanych projektów. Dzieci uczą się właściwej pracy nad projektem – planowania, projektowania interfejsów, testowania, wprowadzania poprawek i finalizacji produktu. Uczestnicy poznają także praktyczne zasady optymalizacji, zarządzania zasobami gry i tworzenia własnych grafik lub prostych animacji.

Zajęcia prowadzone są w małych grupach (maksymalnie 12 uczestników) z udziałem dwóch instruktorów, co zapewnia bezpieczeństwo, komfort pracy i wsparcie na każdym etapie tworzenia gry. Program kursu przewiduje również elementy pracy zespołowej – dzieci uczą się, jak współdziałać przy większych projektach, wymieniać pomysłami i wspólnie rozwiązywać trudności kreatywne i techniczne.

Po zakończeniu semestru każdy uczestnik otrzymuje dyplom ukończenia kursu Game Studio oraz drobny upominek. Najważniejsze jest jednak to, że dziecko wynosi z zajęć w pełni działającą, swoją własną grę komputerową – efekt, który buduje pewność siebie, motywuje do dalszego rozwijania pasji i może stać się znakomitym punktem w przyszłym portfolio.

Game Studio to nie tylko edukacja – to inwestycja w przyszłość. Kurs rozwija w młodym człowieku kompetencje XXI wieku: logiczne myślenie, kreatywność, samodzielność i umiejętność prezentacji własnych projektów. To także doskonały pomost do dalszych ścieżek edukacyjnych, takich jak informatyka, sztuczna inteligencja, grafika komputerowa czy projektowanie interfejsów użytkownika.

Zapraszamy do zapisów na kurs Game Studio – miejsca zapełniają się szybko. Pozwól swojemu dziecku rozpocząć przygodę z tworzeniem gier i technologią już dziś!

Zobacz także kurs >>Programowanie zaawansowane<<

PLAN KURSU

  1. Wprowadzenie do tworzenia gier – rodzaje gier, elementy świata gry, od czego zacząć karierę twórcy gier, wprowadzenie do pierwszej gry – Kodu Game Lab (tworzenie planszy),
  2. Kodu Game Lab – tworzenie zręcznościowej gry w blokowym języku kodowania, dodawanie interakcji z otoczeniem – przeciwnicy, liczenie punktów, strzelanie,
  3. Moja pierwsza gra – tworzenie bossa, punkty zapisuj, bonusy,
  4. Pożegnanie z Kodu – tworzenie połączonych poziomów, teleportów, testowanie i prezentacja stworzonych projektów gier 3D,
  5. AppInventor – tworzymy aplikację na smartfona – gra zręcznościowa,
  6. AppInventor – tworzymy aplikację na smartfona, prezentacja projektów,
  7. GameMaker – gra wyścigowa – poznajemy Game Maker Studio 2, programowanie blokowe, tworzenie planszy i obiektów,
  8. GameMaker – gra wyścigowa – programowanie blokowe, mechanika ruchu i interakcji,
  9. GameMaker – gra wyścigowa – programowanie blokowe, testowanie i prezentacja projektów gry wyścigowej, eksperymenty ze zmienianiem kodu gry,
  10. GameMaker – gra Space Invaders – podstawowe element mechaniki gry,
  11. GameMaker – gra Space Invaders – dodanie dodatkowych elementów buffów, ulepszeń, testy eksperymenty z kodem
  12. GameMaker – tworzenie własnej gry przy wsparciu trenera,
  13. Code Combat – wprowadzenie do programowania tekstowego, zabawa programistyczna w grze typu RPG,
  14. Tworzenie gry w formie podstawowej GameMaker – gra platformowa – programowanie tekstowe, projektujemy
    postać bohatera, projekt graficzny, animacja bohatera, ściany,
  15. GameMaker – gra platformowa – programowanie tekstowe, dodatkowe funkcje bohatera (skok, atak), interakcja ze światem gry, broń i pociski,
  16. GameMaker – gra platformowa – programowanie tekstowe, dodawanie interakcji ze światem gry (przeciwnicy),
  17. GameMaker – gra platformowa – programowanie tekstowe, dodawanie „sztucznej inteligencji” przeciwników, kod kamery,
  18. GameMaker – gra platformowa – programowanie otrzymywania obrażeń, możliwość przegnanej – punkty życia,
  19. GameMaker – gra platformowa – dodawanie bonusów w grze (wybuchające beczki i bonusowe skrzynie),
  20. GameMaker – gra platformowa – dodawanie indywidualnych pomysłów np. boss, nowa broń, klucz, tajne przejście,
  21. GameMaker – gra platformowa – wzbogacanie gry o elementy dźwiękowe i muzyczne,
  22. GameMaker – gra platformowa – prezentacja stworzonych prac, recenzje, testy – przygotowanie do pracy grupowej,
  23. Game Studio – praca w zespołach, tworzenie gier według własnego pomysłu ze wsparciem trenerów,
  24. Game Studio – praca w zespołach, tworzenie gier według własnego pomysłu ze wsparciem trenerów,
  25. Game Studio – praca w zespołach, tworzenie gier według własnego pomysłu ze wsparciem trenerów,
  26. Game Studio – praca w zespołach, tworzenie gier według własnego pomysłu ze wsparciem trenerów,
  27. Game Studio – praca w zespołach, tworzenie gier według własnego pomysłu ze wsparciem trenerów,
  28. Kończymy własny projekt, prezentacja projektu, rozdanie dyplomów.