kom. 721-195-082 tel.25-740-20-84 Siedlecka Szkoła

Programowanie Game Studio Pro 11-14 lat

Czego uczymy na tym kursie?
Na zajęciach tworzymy gry w profesjonalnym środowisku Unity – jest to platforma, która pozwala na tworzenie autorskich rozbudowanych projektów w języku C#.
W trakcie realizacji własnych projektów uczą się podstaw składni prezentowanego języka, operują na zmiennych, poznają metody, debugują i przekształcają gotowy kod. Na zajęciach tworzymy kilka typów gier, spotkania kończą się realizacją własnego projektów stworzonego przy wsparciu trenerów.

Jak uczymy programowania własnych gier?
Na warsztatach z tworzenia gier dla dzieci, uczestnicy poznają prawidła game designu, podstawy grafiki komputerowej, tworzą własne projekty klasycznych gier komputerowych (clicker, gra taktyczna, labirynt).
Zajęcia podzielone są na moduły – od wprowadzenia podstawowych zagadnień programistycznych (zmienne, metody, warunki, pętle), po zmienianie i uzupełnianie gotowego kodu, aż do pisania własnych projektów gier.

Jak przebiegają zajęcia?
Warsztaty z programowania dla dzieci realizujemy w trybie rocznym. Zajęcia odbywają się raz w tygodniu i trwają 1,5 godziny. Każde spotkanie to część wprowadzająca z zakresu tworzenia gier oraz ćwiczenia z poznawanego języka programowania (praca z podręcznikiem) oraz część praktyczna (realizacja własnych projektów gier pod okiem naszych instruktorów).
Na zakończenie cyklu zajęć z programowania każde dziecko otrzymuje upominek i dyplom.

Dla kogo jest przeznaczony ten kurs?
Zajęcia z programowania gier przeznaczone są dla grupy kontynuującej poprzednie kursy MindCloud lub starszych dzieci (11-14* lat), które mają za sobą pierwsze doświadczenia z programowaniem tekstowym.
Dobrze, jeśli uczestnik zna podstawy języka angielskiego, chociaż nie jest to konieczne, aby zacząć naukę na tym poziomie kursu.
Także 15 lat
Game Studio Pro – kurs tworzenia gier i programowania dla młodzieży
Game Studio Pro to zaawansowany kurs edukacyjny skierowany do dzieci i młodzieży, które chcą rozwijać swoje umiejętności z zakresu programowania i tworzenia gier. W MindCloud Siedlce stworzyliśmy ten program z myślą o uczestnikach, którzy opanowali już podstawy kodowania i są gotowi na ambitniejsze wyzwania – zarówno technologiczne, jak i kreatywne. To propozycja dla tych, którzy pragną zbudować własną grę komputerową od podstaw, zrozumieć, jak działają mechanizmy rozgrywki oraz w pełni opanować narzędzia niezbędne w pracy prawdziwego twórcy gier.
W trakcie kursu Game Studio Pro uczniowie poznają pełny proces projektowania gry – od koncepcji fabularnej, przez stworzenie świata, projektowanie postaci, poziomów, interfejsu, aż po pisanie skryptów i testowanie gotowego produktu. To kompleksowe podejście pozwala dzieciom poczuć się jak prawdziwi twórcy gier, ucząc ich odpowiedzialności za każdy etap projektu.
Program kursu opiera się na pracy w środowiskach dedykowanych do edukacyjnego tworzenia gier, takich jak GameMaker oraz Unity (w wersji przystosowanej dla początkujących). Uczniowie uczą się też elementów języka Python i C#, poznając podstawy programowania, które pozwala im samodzielnie kontrolować logikę gry, sterowanie, animacje i zdarzenia. Dzięki temu rozwijają nie tylko umiejętności techniczne, ale również analityczne myślenie, cierpliwość oraz kreatywność.
Jednym z głównych założeń kursu Game Studio Pro jest praktyczność. Każdy uczestnik kursu przez cały semestr pracuje nad własną grą – od pomysłu, przez prototyp, po finalną wersję z funkcjonalnym interfejsem i gotową prezentacją. To daje ogromną satysfakcję, a jednocześnie uczy planowania, konsekwencji i rozwiązywania problemów. Zajęcia odbywają się raz w tygodniu i trwają 90 minut. Kurs kończy się prezentacją gier uczestników przed grupą oraz wręczeniem dyplomu.
Oprócz nauki technicznej, kurs rozwija także kompetencje miękkie – dzieci pracują indywidualnie, ale też w parach i zespołach, uczą się komunikacji, wspólnego rozwiązywania zadań i wzajemnego wsparcia. To bardzo ważne przygotowanie do przyszłych ról zawodowych w branży IT czy designu, gdzie umiejętności zespołowe są równie istotne, co znajomość kodu.
Game Studio Pro to nie tylko kurs dla fanów gier komputerowych – to kurs dla młodych twórców, którzy chcą coś zbudować, zaprogramować i zobaczyć efekty swojej pracy. To także miejsce, gdzie rodzą się pasje i często kierunki dalszej edukacji – informatyka, grafika komputerowa, inżynieria oprogramowania.
Zachęcamy do zapisów na Game Studio Pro – kurs, który łączy tworzenie gier z realną nauką programowania. Miejsca szybko się kończą, a liczba uczestników w grupie jest ograniczona. To doskonała okazja, aby Twoje dziecko rozpoczęło prawdziwą przygodę z technologią w praktyce – od pomysłu do gotowego projektu.
Zobacz także kurs >>Game Studio<<
PLAN KURSU
- Kim jest developer? – Sprawdzanie, kim są game developerzy, jakie mają specjalizacje oraz określenie, która rola odpowiada kadetowi najbardziej, zapoznanie z silnikiem Unity, początek pierwszego projektu.
- Stwórzmy pierwsza grę – czym jest interfejs użytkownika, panele w Unity, wygląd gry oraz przedstawienie inspektora gry.
- Zmienne, czyli nowe możliwości – typy zmiennych, wielkości zmiennych i ich zapis, operacje na zmiennych, stworzenie skryptu z użyciem zmiennych.
- Znajdź metodę na metody– zapoznanie z typami metod, co to jest klasa, jak zapisać metody, projektowanie własnych metod, gra Clicker.
- Dodajemy warunki – zapoznanie z instrukcją warunkową oraz rozszerzeniem jej ‘else if’ operatory i sposób ich zapisu, realizacja gry.
- Zapętlamy działanie – zapoznanie z typami pętli oraz ich zapisem, specyfikacja pętli, eksportowanie gotowych gier.
- Strzelaj w dobre odpowiedzi – praca nad grą 2D ‘gra logiczna’. Zapoznanie z pojęciem prefabrykatów.
- Wygraj z błędem – pierwsze spotkanie z debugowaniem, rozwiązywanie błędów, praca nad gra 2D.
- Koncepcja gry stworzenie pierwszych obiektów w Unity, łączenie obiektów, obliczenia logiczne, grawitacja w grze.
- 1Koncepcje programistyczne – dodawanie obiektów dziedziczących, zarządzanie obiektami przy pomocy metod, znaczniki.
- Interfejs użytkownika – przeznaczenie, dezaktywowania, Game Manager, własne logo.
- Magiczna różdżka programisty – podpinanie funkcji, komponenty i ich znaczenie, true or false.
- Współprogramy – przykłady korutyny i jej definicja, podsumowanie semestru.
- Game Jam – zapoznanie z Unity Asset Store, zabawa oświetleniem w Unity, tworzenie terenu, nasz własny Game Jam.
- Zaprogramuj grawitacje – tworzenie gracza z perspektywą pierwszej osoby. Skrypt sterujący grawitacją gracza, komponent
- CharacterController. Strzał w 10 – więcej niż jedna kamera, efekty broni, korutyna część druga.
- Mój odwieczny wróg! – tworzenie automatyzacji, obiekt odpowiadający za tworzenie przeciwników, pobieranie wartości asset store.
- Efekty specjalne – zapoznanie z komponentem Navigation, zapoznanie z komponentem Nav Mesh Agent.
- Power-up w Unity – zaawansowane prefaby, generyczność i znaczenie skryptów.
- Moja własna gra – tworzenie autorskiego scenariusza gry wraz z kodem ,
- Nowe możliwości – komponenty toggle i inputfield, prezentacja projektu.
- Archiwum skryptów – blokowanie myszki w grze, ekran początku i końca gry.
- Dźwięki – dodawanie dźwięku do gry, wyłączanie i włączanie myszki gracza.
- Animacja – zastosowanie animacji w programowaniu, dodanie animacji do projektu.
- Druga fala – Powtórzenie materiału, o Własny projekt,
- Własny projekt,
- Własny projekt,
- Kończymy własny projekt, prezentacja projektu, rozdanie dyplomów.